K robotizaci se posouvá i facility management, i když jde o služby postavené na lidech

Hostem dalšího podcastu na Peak.cz byl Jaroslav Vaněk, šéf české pobočky společnosti OKIN Facility, která patří mezi přední poskytovatele facility služeb ve více než čtyřech tisícovkách objektů. „Pod facility management spadá více než 60 různých činností. Od technické správy, revize, úklidové služby až po třeba řízení autoprovozu, výrobu tepla či recepční služby. Je to spousta činností,“ říká v podcastu.

Celý rozhovor si můžete poslechnout v následujícícím odkazu.

Česká společnost OKIN Facility letos oslaví 30 let na trhu služeb v oboru facility managementu. Obor, pod kterým si spousta lidí představí asi především správu budov prošel solidním vývojem.

„Obor facility managementu prošel obrovským vývojem. Zrychluje se komunikace, využívá daleko více moderních technologií, zkracují se reakční doby pro řešení různých požadavků. I klienti mají daleko sofistikovanější požadavky,“ říká Jaroslav Vaněk, ředitel OKIN Facility.

Tato firma spravuje více než 4000 objektů v Česku a dalších pěti evropských zemích. „Abychom mohli pro naše zákazníky vytvářet optimální řešení potřebujeme data. Primárním zdrojem jsou zaměstnanci, ale i data posbíraná pomocí IoT. Na objektech v naší správě máme nainstalováno desetitisíce technologií a čidel,“ popisuje technologický posun oboru.

Originál rozhovoru najdete na stránkách Peak.cz