ROZHOVOR

Castimo, nový člen rodiny OKIN

Nejen na téma cirkulární ekonomiky jsme si povídali s Jakubem Humplíkem, manažerem ve společnosti Castimo s.r.o., která je od začátku letošního roku součástí OKIN GROUP.
Jakub Humplík, Obchodní ředitel ve společnosti Castimo

Kubo, můžeš nám Castimo představit? Čím se zabýváte a jak fungujete v rámci skupiny?

Dá se říct, že jsme partnerem OKIN FACILITY. OKIN nabízí komplexní služby facility managementu svým klientům a nyní jsme tu my, abychom tyto služby doplnili a podpořili OKIN FACILITY v oblasti udržitelnosti. Castimo aktuálně nabízí hygienický materiál a produkty podporující cirkulární ekonomiku, která se znatelně podílí na naplňování cílů ESG v oblasti ekologie a udržitelného podnikání. V současnosti se jedná o produkty italské firmy Lucart, která se zabývá recyklací nápojových kartonů, tzv. Tetrapacků, které by jinak skončily bez dalšího využití na skládce. Třídit už se svět naučil, teď je na čase toho maximálně využít. Ostatně i našeho majitele Michala Jelínka tato problematika velmi zajímá a v půlce května, společně s ostatními členy vedení, navštívíme Lucart přímo v Itálii, abychom jejich výrobu mohli vidět na vlastní oči.


Jak vznikl název Castimo a jak se liší od běžných prodejců hygienického materiálu?

Zjednodušeně řečeno je název inspirován latinským výrazem pro čistotu. Hlavním posláním Castima není jen nabídka samotných produktů, ale jde o komplexní projekt s příběhem, na jehož konci stojí spokojený zákazník mající jistotu, že získal špičkový produkt s ekologickým přesahem. Proto našim zákazníkům nabízíme jako přidanou hodnotu například také i certifikát v rámci nefinančního reportingu v oblasti ESG. Zajímavostí samotného procesu recyklace Tetrapacků je také to, že při ní nevzniká pouze celulóza, ale i hliník a polyenthylen. I tyto složky dokáže Lucart využít a zpracovat. Jedná se například o zásobníky na ručníky či na toaletní papír, které se vyrábí právě z plastů získaných při recyklaci nápojových kartonů. Do budoucna se chceme zaměřit nejen na komplexní dodávku ekologického hygienického materiálu za srovnatelné ceny standartních produktů na trhu, ale také na privátní značku profi úklidové chemie, kdy např. jeden produkt dokáže nahradit až tři další.

Odpad určený k recyklaci (nápojový karton)

Odpad určený k recyklaci (nápojový karton)

Čím je papír získaný recyklací Tetrapacků tak výjimečný?

Papír používaný na výrobu nápojových kartonů není chemicky upravovaný pomocí různých lepidel a bělidel. Na výrobu nápojových kartonů, ve kterých jsou uchovávány potraviny určené ke konzumaci, jsou totiž kladeny obrovské kvalitativní a hygienické nároky na minimalizaci používání škodlivých chemických látek. Proto má tento papír i přirozenou přírodní barvu narozdíl od bělených produktů. Navíc je nejen ekologický, ale dokonce i dermatologicky testovaný.


Předpokládám, že rozjezd nové firmy je v dnešní době a konkurenci náročný.

Firma jako taková vznikla nově, to ano, ale na druhou stranu nevymýšlíme kolo. Stavíme totiž na zkušenostech partnerské společnosti ze Slovenska a učíme se od nich. Zároveň máme podporu ve stabilní společnosti, jakou je OKIN a spolupracujeme se zkušenými kolegy z OKIN Facility. Navíc na českém trhu tyto výrobky stále chybí, je po nich poptávka a my této příležitosti využíváme. Výhodou také je, že máme možnost nabízet produkty nejen novým zákazníkům, ale také stávajícím z klientského portfolia OKIN Facility.


Udržitelný rozvoj, ESG, cirkulární ekonomika.... Jsou to pro tebe, Kubo, nové pojmy, se kterými ses setkal až v Castimu?

Rozlišil bych to na osobní a pracovní rovinu. Co se týče osobního života, tak směr k zodpovědnosti a pozitivnímu vztahu k přírodě mám nejspíše v genech. Byl jsem k tomu od narození veden rodiči a zároveň jsem i myslivec, tudíž vztah k přírodě je nedílnou součástí mého života. Moje předchozí pracovní působení bylo ve stavebnictví, kde téma ekologie nebylo zrovna na denním pořádku. Když přišla nabídka OKINu spolupracovat na takto ekologicky zaměřeném projektu, tak mi do sebe vše hezky zapadlo a dávalo mi to smysl. Respektive stále dává. Castimo zároveň vnímám jako osobní výzvu posunout se pracovně dále a vytvořit něco úplně od začátku a s úplně novým týmem.


Hezky jsi mi nahrál na další otázku. Představíš nám svůj tým?

Určitě a moc rád. Můj aktuální tým se skládá ze čtyř kolegyň a kolegů v rolích obchodníků a jedné kolegyně na zákaznické podpoře. Jsme osobnostně velmi různorodá, ale zároveň soudržná parta. V každém případě platí, že držíme spolu a máme velmi podobný způsob uvažování. Od začátku pracujeme na všem společně a umíme táhnout za jeden provaz. Začátky v Castimu byly totiž i pro mé kolegy něčím úplně novým. Všichni se tedy od svého nástupu intenzivně školíme, radíme a hlavně se každý svým dílem podílíme na celkovém profilu Castima. Společně nastavujeme nové procesy a dá se říct, že máme od začátku Castimo takříkajíc „v krvi“. Do budoucna plánujeme další personální rozšiřování, ať už půjde o řidiče, skladníky a další.

Tým Castimo

Pokud se potkáme dejme tomu za rok, čím by ses rád pochlubil?

Růstem a viditelným přispěním k tomu, že se firmy více zaměří na udržitelnost. Budeme také určitě zkušenější a značka Castimo bude významným hráčem na poli úklidové chemie s vlastním komplexním klientským servisem.

Děkuj za rozhovor a ať se vám, Kubo, daří.

-MDO-

Castimo
Castimo

Více informací o společnosti Castimo a o produktech, které distribuuje, se dozvíte na jejich internetových stránkách.